اصول طلایی تشریفات
منبع: کتاب مدیریت تشریفات؛ احمد یحیایی ایله ای؛ انتشارات کارگزار روابط عمومی
۱-رفتار شما بيشتر از گفتار شماست
۲-استقبال را با گل لبخند آغاز كنيد
۳-چشم اندازهاي مسيرحمل و نقل را در اولويت ويژه اي قرار دهيد
۴-نياز ميهمانان به احترام، يك نياز مشترك و نياز آنان به خدمات، يك نياز متفاوت است
۵-در پذيرايي سليقه اي ارزشمندتر از سليقه ميهمانان نيست
۶-ميهمانان بر اساس ظاهر شما و ظاهر محيط كار شما قضاوت مي كنند
۷-صادقانه به حرف و حق ديگران احترام بگذاريد
۸-گوش دادن به نظرات(پيشهادات و انتقادات) ميهمانان، نارضايتي را كاهي مي دهد
۹-بايستي به آنچه ميهمان مي گويد گوش فرا دهيم و سرعت پاسخگويي را اصل اول رضايت آنان قرار دهيم
۱۰-براي برقراري ارتباطات مداوم، تواضع را جايگزين تبعيض كنيد
۱۱-احساس امنيت محل سكونت براي ميهمانان از درجه اهميت فوق العاده اي برخوردار است
۱۲-درباره ميهمانان قضاوت نكنيد، محيطي مهيا كنيد تا آنان درباره شما قضاوت كنند
۱۳-ميهمان زماني راضي مي شود كه محترمانه با او برخوردشود و خدمات دوستانه به او ارائه گردد
۱۴- هر آنچه را كه لازم است بايستي انجام دهيم تا ميهمان مجددا به ما رجوع كند
۱۵-ميهمانان را با خاطره اي شيرين بدرقه كنيد.