10
مقالات تشریفات

اصول طلایی تشریفات

  • کد خبر : 817
  • 30 آذر 1399 - 8:54
اصول طلایی تشریفات
اصول طلایی تشریفات برای اولین بار در کتاب مدیریت تشریفات توسط دکتر احمد یحیایی ایله ای طراحی و تدوین شده است. این اصول می تواند راهنمایی برای تفکر درست و کارآمد درباره تشریفات باشد.

اصول طلایی تشریفات

منبع: کتاب مدیریت تشریفات؛ احمد یحیایی ایله ای؛ انتشارات کارگزار روابط عمومی

 

۱-رفتار شما بيشتر از گفتار شماست

۲-استقبال را با گل لبخند آغاز كنيد

۳-چشم اندازهاي مسيرحمل و نقل را در اولويت ويژه اي قرار دهيد

۴-نياز ميهمانان به احترام، يك نياز مشترك و نياز آنان به خدمات، يك نياز متفاوت است

۵-در پذيرايي سليقه اي ارزشمندتر از سليقه ميهمانان نيست

۶-ميهمانان بر اساس ظاهر شما و ظاهر محيط كار شما قضاوت مي كنند

۷-صادقانه به حرف و حق ديگران احترام بگذاريد

۸-گوش دادن به نظرات(پيشهادات و انتقادات) ميهمانان، نارضايتي را كاهي مي دهد

۹-بايستي به آنچه ميهمان مي گويد گوش فرا دهيم و سرعت پاسخگويي را اصل اول رضايت آنان قرار دهيم

۱۰-براي برقراري ارتباطات مداوم، تواضع را جايگزين تبعيض كنيد

۱۱-احساس امنيت محل سكونت براي ميهمانان از درجه اهميت فوق العاده اي برخوردار است

۱۲-درباره ميهمانان قضاوت نكنيد، محيطي مهيا كنيد تا آنان درباره شما قضاوت كنند

۱۳-ميهمان  زماني راضي مي شود كه محترمانه با او برخوردشود و خدمات دوستانه به او ارائه گردد

۱۴- هر آنچه را كه لازم است بايستي انجام دهيم تا ميهمان مجددا به ما رجوع كند

۱۵-ميهمانان را با خاطره اي شيرين بدرقه كنيد.

 

لینک کوتاه : https://iranvip.ir/?p=817

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.