8

اصول نقره ای تشریفات

  • کد خبر : 1082
  • 14 دی 1399 - 14:32
اصول نقره ای تشریفات
این مطلب با عنوان “اصول نقره ای تشریفات” درباره اصول کاربردی و عملی تشریفات نگارش شده است اصولی که اجرای مطلوب امور تشریفات به آنها الزام دارد.

اصول نقره ای تشریفات

 

احمد يحيايي ايله اي

این مطلب با عنوان “اصول نقره ای تشریفات” درباره اصول کاربردی و عملی تشریفات نگارش شده است اصولی که اجرای مطلوب امور تشریفات به آنها الزام دارد.

این اصول عبارتند از:

ایمنی: ایمنی جانی و روانی میهمانان مهمترین اهمیت را در بین اصول نقره ای تشریفات دارد که بایستی در تمامی مراحل تشریفات (استقبال، حمل و نقل، پذیرایی، اسکان و بدرقه) توسط میزبان رعایت شود.

زمان بندی: تدوین یک برنامه اجرایی که تمامی مراحل تشریفات را قدم به قدم و لحظه به لحظه مشخص کرده است اجرای تشریفات را آسان می کند. تقسیم وظایف کارکنان نیز جزو همین اصل و از الزامات زمان بندی است.

مخاطب محوری: توجه به سلایق و علایق میهمانان در تمامی مراحل تشریفات و بخصوص در مراحل اسکان و پذیرایی اهمیت دارد و رعایت آن توسط میزبانان جزو اصول کاربردی تشریفات است.

تواضع میزبان: میزبانان همواره بایستی با تواضع با میهمانان برخورد کنند و این صفت اخلاقی برای تمامی میهمانان بایستی رعایت شود و بین آنان نبایستی تبعیض قایل شد.

تقدم میهمان بر میزبان: در تمامی مراحل پنج گانه تشریفات میهمانان بر میزبانان مقدم هستند.

اطلاع رسانی دقیق: اطلاع رسانی به میهمانان درباره اقداماتی که مد نظر میزبان است می تواند به میهمانان آرامش بیشتری بدهد و همچنین از این طریق می توان سلایق و علایق آنان را شناسایی کرد.

مستندسازی (یادداشت برداری): نگارش نکات و نقاط قوت و ضعف اقدامات تشریفاتی ما را برای اجرای شایسته چنین فعالیتهایی در آینده بیشتر از هر چیزی کمک می کند.

لینک کوتاه : https://iranvip.ir/?p=1082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.