5

قواعد تشریفات دیپلماتیک

  • کد خبر : 1098
  • 15 دی 1399 - 7:23
قواعد تشریفات دیپلماتیک
اصول حرفه ای تشریفات در دیداری های رسمی برای مقامات کشوری و لشکری در مراسم ملی و بین المللی الزامی و شایسته است و عذم رعایت آن اثر مستقیم و منفی بر برداشت دیگران از یک سازمان یا یک کشور می شود.

قواعد تشریفات دیپلماتیک

 

اصول حرفه ای تشریفات در دیداری های رسمی برای مقامات کشوری و لشکری در مراسم ملی و بین المللی الزامی و شایسته است و عذم رعایت آن اثر مستقیم و منفی بر برداشت دیگران از یک سازمان یا یک کشور می شود.

  • حریم شخصی: در مورد فاصله افراد در مراسم های مهم و دیدار های دوجانبه فاصله مقام ها از یکدیگر دارای اهمیتی بالا می باشد که این موضوع بیشتر در کشورهای عربی و غربی بیشتر از مابقی کشورها به نسبت شرق آسیا بیشتر به چشم می خورد.این بدین معنا است که در کشور های شرق آسیا افراد تمایل به این دارند که فاصله با مقام مورد ملاقات خود را به کمترین اندازه برساند و این را نشانه ای از صمیمیت خود می دانند.
  • استفاده از کیف چرمی: معمولاً تمامی دیپلمات ها در تمامی کشورها از ظاهری یک دست استفاده می کنند و مساله ای که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد استفاده آنها از کیف های چرمی است تا بتواند خود را به همراه حس اعتماد خود را همراه با آراستگی به مخاطبین خود اراِئه کنند.
  • برخورد با بی احترامی: طبق تمامی قوانین تشریفات تمامی مسئولین باید با یکدیگر در نهایت احترام برخورد کند اگر یکی از طرفین این مساله را رعایت نکند طرف مقابل می تواند از انجام آن سر باز زده و یا حتی آن را مقابله به مثل کند.
  • استفاده از کفش رسمی: یکی دیگری از مسائل پوششی و ظاهری استفاده شخصیت ها از کفش های متناسب با پوشش خود است. نوع انتخاب کفش یکی از نشانه مهم در شخصیت طرف مقابل می باشد که به شدت مورد توجه است.معمولا در تمامی مراسم های دیپلماتیک استفاده از کفش های بند دار، مشکی، چرم همواره مورد توجه خاصی بود است.

علاوه بر این، یک سری از اصول تشریفات نیز وجود دارند که بیشتر مختص ایرانی ها است؛ به عنوان مثال، دیپلماتهای ایرانی نباید در مراسم هایی که در انها مشروب سرو می شود، حضور داشته باشند. همچنین، دیپلمات های خانمی که قصد سفر به ایران را دارند، ملزم به رعایت پوشش سر و بدن هستند.

 

رعایت اصول تشریفات در جلسات اداری

درباره رعایت اصول تشریفاتی این مساله را می توان یاد آور شد که فرد باید تمامی نظریه خود در مورد مسائل و نوع پوشش و نوع تفکر کنار بگذارد و فقط قوانین آن سازمان یا کشور را به نمایش بگذازد. معمولا، در ضیافت ها، جلسات و دیدارهای رسمی سازمانی شرایطی پیش می اید که اهمیت تشریفات مشخص شده و افراد کمبود تسلط به آن را احساس می کنند.

در صورتی که افراد و مهمانان، آداب و رسوم سازمانی در تشریفات اداری را رعایت نکنند، افراد مورد نظر از جمع طرد شده، مشکلاتی را برای سازمان به وجود آورده و فرصت های ناب پیشرفت را از دست می دهند و در نهایت، به دست آوردن جایگاه قبلی، مستلزم تلاش های چشمگیر خواهد بود.

گاهی اوقات، سازمان های مدیران ارشد و حتی روسای جمهور یک کشور برای جبران این مسائل باید هزینه گزاف و زمان بسیار زیادی را صرف از بین بردن تغییر این رویکرد برای افراد مقابل انجام داد.

 

نحوه ارتباط با مهمانان در تشریفات سیاسی

در ارتباطات  سازمانی، روابط عمومی جایگاه خاصی دارد و تشریفات، هنر روابط عمومی محسوب می شود. تشریفات، ویژه ارتباطات انسانی بوده و برای همه  و در همه جا مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه ارتباط در تشریفات، از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به مکان و نوع میهمان یا میزبان متنوع و متفاوت خواهد بود.

https://virgool.io

لینک کوتاه : https://iranvip.ir/?p=1098

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.